Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012

ΓΛΥΚΟ ΚΟΥΤΑΛΙΟΥ "ΠΕΡΓΑΜΟΝΤΟ"

Σήμερα έχω πολλά κέφια. Κάτι η ημέρα, που ήταν πολύ καλύτερη από τις προηγούμενες. Κάτι ο ήλιος που μου είχε λείψει, με ανέβασαν και μου έφτιαξαν την διάθεση. Μάλλον ξυπνάω από την χειμερία νάρκη στην οποία είχα πέσει τον τελευταίο καιρό.  Έτσι παράτησα το ράψιμο και βγήκα στον κήπο να λιαστώ.
Τα λουλούδια μου έχουν αρχίσει να ξυπνάνε και αυτά.
Η λουίζα μου έχει αρχίσει να φουντώνει.
Η περγαμοντιά μου είναι ακόμα γεμάτη με τους αρωματικούς καρπούς της.



Έτσι λοιπόν όπως είδα τα περγαμόντα μου, εύρωστα, μου ήρθε η διάθεση για γλυκό περγαμόντο.
Το λατρεύω αυτό το γλυκό.
Αυτή η γλυκόπικρη γεύση, αυτό το άρωμα με τρελαίνουν.
Αυτός ήταν άλλωστε ο λόγος που φύτεψα την περγαμοντιά.
Για να έχω τα δικά μου περγαμόντα και να φτιάχνω το δικό μου, αγαπημένο γλυκό.
Έκοψα λοιπόν μερικά περγαμόντα και ξεκίνησα την προετοιμασία.

Πλένουμε καλά τα περγαμόντα μας.

Τα τρίβουμε στον τρίφτη της κουζίνας.

 Μέχρι να φτάσουμε στο άσπρο



Το ξύσμα δεν το πετάμε


Βγάζουμε την ψίχα και την πετάμε.
Κόβουμε την φλούδα, όπως μας αρέσει.
Εγώ σήμερα αποφάσισα να την κόψω, όπως κόβω και το κυδώνι.
Την βάζουμε σε κατσαρόλα και την βράζουμε για πέντε λεπτά.  Στραγγίζουμε και βάζουμε κρύο νερό.
Τώρα θα την αφήσω όλη την νύχτα.
Αύριο το πρωϊ........................,
καλύτερα να σας πω τα νεώτερα αύριο.


Επ' ευκαιρία, μιας και είμαστε στην κουζίνα να σας δείξω και τις κουρτίνες της κουζίνας μου, τις οποίες έχω πλέξει μόνη μου και είμαι πολύ περήφανη για αυτές.
Άλλωστε γιατί να μην είμαι περήφανη για αυτές;
Αφού είναι μοναδικές.
Μην θεωρήσετε όμως ότι υπαινίσσομαι πως είναι μοναδικές γιατί δεν υπάρχουν όμοιες τους. Δεν είμαι τόσο ψώνιο.
Απλά είναι μοναδικές, γιατί μόνο αυτές έχω φτιάξει.
Μήπως έχω πλέξει και τίποτα άλλο, για να σας παρουσιάσω;
Θα ήταν ίσως το μοναδικό μου έργο μου στο τομέα "βελονάκι", αν εξαιρούσε κανείς ΕΝΑ σεμεδάκι (είδατε το ένα το τονίζω γιατί πραγματικά είναι μόνο ΕΝΑ) και μια άλλη πλεκτή κουρτινίτσα που έχω στο μπάνιο μου.







Α!
Και για να μην ξεχάσω. Το ξύσμα είπαμε δεν το πετάμε.



Το βάζουμε σε σακουλάκια και μετά στην κατάψυξη.
Το χρησιμοποιούμε για να αρωματίζουμε τα κέικ μας και γενικά σε διάφορες χρήσεις της μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής.
Ακόμα κάποιοι το κάνουν και λικέρ.
Εγώ όμως το μόνο λικέρ που πίνω, είναι το βύσσινο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου